lördag 4 december 2010

Donkey Kong Country Returns

Ja då har det äntligen dimpt ner ett nytt spel till Wii i brevlådan och denna gången blev det ett som jag väntat på mycket länge, Donkey Kong Country Returns.
O vilket spel sen, Det ger verkligen retrovibbar ända ut i fingerspetsarna och allt är riktigt välgjort i spelet.
Har än så länge bara kommit in i andra världen i spelet och kan säga att detta är ett spel för alla åldrar, vissa banor är riktigt kluriga och jag har ramlat ner i oändligt många hål för att jag klantat bort mig.
Kontrollen sitter som ett smäck,allt förutom att man lyckas göra lite fel saker som att rulla iväg istället för o slå i marken(då man ofta åker ner i ett hål istället) genom att vifta till med Wii-remoten.
Det jag iofs tycker är lite synd när dom gjort en comeback med en sån här bra serie är att än så länge har jag inte stött på några av original-fiendena som Klaptrap etc.

Det finns en hel del extra grejer att göra på varje bana som att samla pusselbitar o KONG bokstäver.
Mer har jag nog inte att säga förrutom att KÖP detta spelet om ni älskar plattformsspel.
Detta är enligt mig en bättre version av New Super Mario Bros Wii fast i Donkey-style!



Game on!
//Chris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar