söndag 26 september 2010

Super Metroid


En liten nystart av bloggandet får det väl bli efter ett långt uppehåll.

Men då var jag igång igen och det första jag började med nu var att fortsätta där jag avslutade i Super Metroid. Och som vanligt kunde man inte slita sig från spelet förens det var avklarat.

Och som vanligt av ett sånt här klassiskt spel så är det i toppklass fortfarande.
Inte mycket negativt med detta mästerverket förutom att kontrollen kan vara lite jobbig,den var iaf inte den bästa att spela med Wii Classic Controller.
Inte mycket mer man kan skriva om detta spelet än att det är ett måste för alla som älskar bra plattforms-spel från förr.

Svårighetsgraden i spelet är egentligen inte så svår men kan vara lite svårt att hitta i det emellanåt. Och att hitta alla items är då verkligen nåt man får bita i, jag missade en hel del jag såg på vägen men inte kom åt och har sett på 100% speedruns att vissa är mycket knepiga att komma åt.

Och för alla som gillade Metroid: Other M o inte har spelat detta innan så tycker jag att det allt är på tiden att börja.

Det var allt för mig för denna gången.
Får se vilket som blir nästa spel i ordningen.
På Återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar